A Császári Japán Hadsereg Légierejének legjobb, nagy példányszámban rendelkezésre álló bombázó repülőgépe volt az egész világháború alatt, ugyanakkor a japán politika rövidlátásának iskolapéldája is, mivel a repülőgép nagy sebességét és hatótávát, tűzerejét és bomba-teherhordó képességét a védelmi felszereltség rovására érték el. 1936 februárjában írtak ki pályázatot egy korszerű bombázógépre, és a Ki-21-es nyolc prototípusa 1936 decemberétől kezdett repülni. A típust 1938 közepén állították szolgálatba. 774 darab épült a Ki-21-I-ből, három, egymástól a fegyverzetben és az üzemanyag mennyiségében eltérő változatban, 850 LE-s Nakajima Ha-5 csillagmotorokkal. A Ki-21-II-ből 1278 darabot gyártottak két altípusban, különböző teljesítményű motorokkal.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 16,07 m
-
Magasság: 4,85 m
-
Fesztávolság: 22,52 m
-
Hatótáv: 2700 km
-
Személyzet: 7 fő
-
Csúcsmagasság: 10 050 m
-
Szerkezeti tömeg: 6070 kg (felszálló tömeg: 10 610 kg)
-
Csúcssebesség: 487 km/ó
-
Fegyverzet: 1 db. 12,7 mm-es forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska az orrban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a farokban, egy 7,7 mm-es géppuska a törzs alján és 1000 kg-os bombateher
-
Hajtómű: két 1500 Le-s Mitsubishi Ia 101 típusú 14 hengeres, kétsoros csillagmotor