Amikor Japán belépett a második világháborúba, a Mitsubishi G3M már elavultnak számított, ám a típussal a kezdeti japán támadásokban elért, meglepő sikerek ezt meghazudtolták. Miután a repülőgépnek nem született megfelelő utódja, a "Nell"-ekkel teljes elavulásukig elsővonalbeli szolgálatot láttak el, minek következtében rengeteg gép elpusztult. A G3M 1935 júliusában repült először. A típus a japán haditengerészeti légierő számára készült, a légifölény biztosítására a csendes-óceáni térségben. 1937-ben 34 db G3M1-est állították szolgálatba, de ezeket hamarosan kiszorították a G3M2 gépei (993 darab, erősebb motorral és nagyobb üzemanyagtartállyal) és a G3M3-asok (még erősebb motorral és még nagyobb befogadóképességű üzemanyagtartállyal). Néhány repülőgépet L3Y jelű, fegyveres szállítógéppé alakítottak át.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 16,42 m
-
Magasság: 3,69 m
-
Fesztávolság: 25,07 m
-
Hatótáv: 4380 km
-
Személyzet: 7 fő
-
Csúcsmagasság: 9150 m
-
Szerkezeti tömeg: 4965 kg (felszálló tömeg: 8000 kg)
-
Csúcssebesség: 373 km/h
-
Fegyverzet: egy 20 mm-es, forgatható gépágyú a lövésztoronyban a törzs tetején, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs aljába behúzható lövészteknőben, és 800 kg-os bombateher
-
Hajtómű: két 1075 LE-s Mitsubishi Kinsei 41, 42 vagy 45 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor