A Kawasaki Ki-61-II Kai kiváló magassági vadászgép volt, de nagy hátrányt jelentett megbízhatatlan Kawasaki Ha-140-es V- motorja, amelynek ráadásul a gyártása is eléggé lassan haladt. A motorhiány miatt a repülőgépgyár kénytelen volt az elkészült sárkányokat tárolni. Kényszermegoldásként a Ki-61-II Kai sárkányát a Mitsubishi Ha-112-II motorral párosították. Ez a csillagmotor sokkal szélesebb volt a korábbi soros motornál, de sikerült úgy beépíteni, hogy megtartották a törzs közepes keresztmetszetét. A három, többször módosított prototípus közül az első 1945 februárjában repült először, ezt a három gépet 272 további átépítés és 118 újonnan gyártott gép követte, két altípusban; az egyiket, a Ki-100-Ib-t 1945 márciusában nagyobb, körkilátást biztosító pilótafülketetővel állították szolgálatba. A Ki-100 hamarosan a szárazföldi hadsereg legjobb vadászgépe lett.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,82 m
-
Magasság: 3,75 m
-
Fesztávolság: 12,05 m
-
Hatótáv: 2192 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 11 250 m
-
Szerkezeti tömeg: 2525 kg
-
Felszálló tömeg: 3495 kg
-
Csúcssebesség: 580 km/h
-
Fegyverzet: 2x20 mm-es, mereven beépített gépágyú a pilótafülke előtt a törzs tetején, két 12,7 mm-es, mereven beépített géppuska a szárnyban és 500 kg-os bombateher külső megerősített pontokon.
-
Hajtómű: 1500 LE-s Mitsubishi Ha-112-II, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor.