A Kawasaki Ki-32 egymotoros, kétüléses japán bombázó. A típust 1936-ban kezdték el kifejleszteni, hogy leválthassák az ekkorra már eléggé elavultnak számízó Kawasaki Ki-3-t. A prototípus első repülésére 1937 márciusában került sor, de a próbák során komoly problémák merültek fel a 850 Le (634 kW) teljesítményű, vízhűtéses Kawasaki Ha-9-IIb motorral kapcsolatban, amiatt a próbák elhúzódtak. Ezek kiküszöbölése után 1938-ban megkezdődött sorozatgyártás, 1940 májusában szolgálatba állt az első gép, Type 98 jelöléssel. Előbb Kínában kerültek bevetésre, majd 1939-ben Khalkin Gol-nál. A sikeresnek nevezhető típusból 1942-es visszavonásáig 854 darab készült el és állt szolgálatba. Ezután már csak másodvonalbeli szolgálatban alkalmazták.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 11,64 m
-
Magasság: 2,91 m
-
Fesztávolság: 15,04 m
-
Hatótáv: 1960 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 8920 m
-
Szerkezeti tömeg: 2342 kg
-
Felszálló tömeg: 3539 kg
-
Csúcssebesség: 423 km/h
-
Fegyverzet: két 7.7 mm-es géppuska, 300-350 kg bombateher
-
Hajtómű: egy 850 Le-s (634 kW) Kawasaki Ha-9-IIb 12 hengeres V-motor