Felderítő- és bombázó gépek tengeralattjáróról indítását korábban már szinte minden hadiflotta kipróbálta. A japánok viszont végigmentek az úton, és egy teljes értékű támadó rendszert hoztak létre. Az Aichi M6A "Seiran" 1943-ban repült először és 1945-ben állították szolgálatba. A 12 hengeres motorba épített 1400 lóerő 470 km/h sebességel repítette a gépet, percenként több, mint 500 m-t tudott emelkedni, majdnem 10 000 méterig bezárólag. Támadó fegyverzetét egy 850 kg-os torpedó, egy 800 kg-os bomba vagy két 250 kg-os bomba képezte, míg a védekezéshez egy 13 mm-es géppuskával tudott hátrafele tüzelni. Összesen csak 28 darab épült ebből a kisméretű gépből.A hordozó Type I-400 nagyméretű tengeralattjárókat elsősorban arra tervezték, hogy 3-4 darab Aichi M6A1 Seiran-t szállíthasson a fedélzeten kialakított 3 és fél méter átmérőjű hangárban. Feladatuk a Panama-csatorna zsilipjeinek szétbombázása lett volna a hajókban lévő repülőgépekkel. A víz alatti, cső alakú hangárok átmérőjét 3,5 m-ben szabták meg, ebben kellett elférni a repülőgépeknek. További kikötés volt, hogy a gépeket indítás előtt ne darabokból kelljen összerakni, hanem készre szerelve tárolják őket, ezért le- és hátrahajtható részekkel rendelkezzenek. A kialakításnak és a gépenként 4 fős begyakorlott előkészítő személyzetnek köszönhetően a tengeralattjáró felszínre emelkedése után ideális esetben 4-5 perccel ez első bombázó már indítható volt a sürített levegős katapultról.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,63 m
-
Magasság: 4,58 m
-
Fesztávolság: 12,26 m
-
Hatótáv: 2000 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 9900 m
-
Szerkezeti tömeg: 3362 kg
-
Felszálló tömeg: 4445 kg
-
Csúcssebesség: 474 km/h
-
Fegyverzet: egy 12.7 mm-es (.50 in) mereven beépített Type 2 géppuska a pilótafülke előtt; egy 850 kg-os torpedó, vagy 800 kg-os bombateher
-
Hajtómű: egy 1400 Le-s (1000 kW) Aichi Atsuta Type 32 fordított, 12 hengeres V-motor