Az MS.406 Franciaország első korszerű, önhordó alsószárnyas vadászgépe volt, zárt pilótafülkével és behúzható futóművel. Mindezek ellenére a típus a második világháború kezdetére már elavultnak számított, és súlyos veszteséget szenvedett a Lufwaffe repülőgépeivel vívott légiharcokban. Az MS.405 egy 1934-es kiírásra született, a prototípusa 1935 augusztusában repült először. Ezt 15 darab MS.405C.1 jelű, nullszériás repülőgép követte. A sorozatgyártás az MS.406C.1 típusú gépekkel indult meg, miután 1938 márciusában 1000 repülőgépre érkezett megrendelés. Az MS.406-osokat két gyártósoron készítették, 1938 júniusa és 1940 júniusa között 1077 repülőgépet adtak át. Alapvetően meghatározó gépe volt a Vichy-légierőnek, de exportáltak gépeket Svájcba és Törökországba, míg a németek által lefoglalt repülőgépekből jutott Horvátországnak és Finnországnak is.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 8,17 m
-
Magasság: 3,25 m
-
Fesztávolság: 10,62 m
-
Hatótáv: 1500 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 9400 m
-
Szerkezeti tömeg: 1872 kg
-
Felszálló tömeg: 2722 kg
-
Csúcssebesség: 490 km/h
-
Fegyverzet: 1 db a motorba mereven beépített 20 mm-es gépágyú (vagy 7,5 mm-es géppuska), két 7,5 mm-es, a szárnyba beépített géppuska
-
Hajtómű: egy 860 Le-s (641 kW) Hispano-Suiza 12Y-31 típusú, 12 hengeres V-motor