A két világháború közötti időszak egyik legismertebb katonai gépét, a Potez 25A kétfedelű, kétüléses repülőgépet a Potez 24 A.2 prototípusból fejlesztették ki Louis Coroller tervei alapján, és 1924-ben repült először. A Potez 25 igen sokfelé exportált repülőgép volt, de a típust leginkább a francia gyarmatokon alkalmazták. Inkább első világháborús környezetben képzelhető el, semmint a '30-as években, pedig a gép egészen 1940-ig állt szolgálatban a francia légierőben, de hamarosan már csak kiképzési célokat szolgáltak, leginkább az Észak-Afrikába áttelepített repülőiskolákban. A lengyel Podlasiei Repülőgépgyár licenc alapján gyártott Potez XXV könnyű bombázójának is ez a gép volt az alapja, annyi különbséggel, hogy a gépekbe az eredeti soros motor helyett a Lengyelországban licencben gyártott Bristol Jupiter csillagmotorokat építették be. 1925 és 1940 között megközelítőleg 4000 gépet gyártottak különböző országokban, ebből Franciaországban 2500 darabot.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9.22 m
-
Magasság: 3,59 m
-
Fesztávolság: 14,14 m
-
Hatótáv: 600 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 5500 m
-
Szerkezeti tömeg: 1490 kg
-
Felszálló tömeg: 2558 kg
-
Csúcssebesség: 214 km/h
-
Fegyverzet: három 7,7 mm-es géppuska és 200 kg-os bombateher
-
Hajtómű: egy 478 LE-s (357 kW) Lorraine-Dietrich 12 Eb vízhűtéses motor