A Laté 298.01 prototípusa egy 1933-as kiírásra született, és 1936 májusában repült először. A sikeres berepülés vezetett a Laté 298 sorozatgyártásához. A francia tengerészeti légierő 1938-ban rendszeresítette a típust, 24 darab Laté 298A és 12 (más források szerunt 27) darab Laté 298B hidroplánt vett át. Az A tipussorozat gépeinek mereven beépített, a B-nek felhajtható szárnyuk volt. A Laté 298D-ből a Laté 298B továbbfejlesztett, de mereven beépített szárnyú változatából - 1938 áprilisában ötöt rendeltek. Ezután a tengerészeti légierő további 25, illetve 65 hidroplánt igényelt, de csupán 60 épült meg. 1942-ben a németek engedélyezték a Vichy-kormánynak újabb 30 darab Laté 298 gyártását, de nem tudni, hogy ténylegesen hány készült el a Laté 298F jelű hidroplánból. Az F sorozat a korábbi D változat altípusa volt, egyszerűbb kormányszerkezettel.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 12,56 m
-
Magasság: 5,23 m
-
Fesztávolság: 15,50 m
-
Hatótáv: 2200 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 6500 m
-
Szerkezeti tömeg: 3062 kg
-
Felszálló tömeg: 4800 kg
-
Csúcssebesség: 290 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,5 mm-es mereven beépített géppuska a szárnyban, egy 7,5 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében és 670 kg-os torpedó- vagy bombateher külső megerősitett pontokon
-
Hajtómű: egy 880 Le-s (656 kW) Hispano Suiza 12Ycrs-1 típusú, 12 hengeres V-motor