A francia repülőgépgyártás történetében az 1932. év igen fontos pontot jelentett. Ugyanis ebben az évben tették meg az első lépést az irányban, hogy lemondjanak a régimódi biplánok gyártásáról, és áttérjenek a nagysebességű monoplánok rendszeresítésére. Többek között, a Dewoitine cég berkein belül egyszerre két terv is született. Figyelemreméltó, hogy mindkét új gép monoplán volt, de nagyon erőteljesen különböztek egymástól. A D.500 és D.37 vadászgépekről van szó. A D.37 első, 1932 augusztusában elkészült prototípusa Gnome-Rhone 14Kds, 700 LE teljesítményű motort kapott, merev futóművet, és nyitott pilótakabint. A teszt-kísérletek alatt jó sebességet mutatott, de a hadseregnek jobban tetszett a D.500, és a vizsgáló bizottság a D.500 javára döntött. De a D.37-nek is találtak helyet. 1934 szeptemberére elkészült első, modernizált változata, a D.371, amit már 800 LE teljesítményű motorral láttak el. Ezt a változatot kezdték előkészíteni a sorozatgyártásra. A gép fémszerkezetű, vászonborítású szárnyakkal rendelkezett, a futóművek rögzített változata megmaradt. Amikor 1935 tavaszán a francia légierő megkötötte a D.371 első 25 példányának szállításáról szóló szerződést, a repülőgépeket ismét áttervezték - a sorozatban gyártott gépekre már 930 Le-s Gnome-Rhone 14 Kfs motorok kerültek, amit aerodinamikai burkolattal fedtek, a fegyverzet pedig két 7,5-mm-es, Darne rendszerű, szárnyakba szerelt géppuskából, és a géptörzsbe szerelt, két darab 7,7-mm-es, szinkronizált Vickers géppuskából állt. Később a D.371 repülőgépek egy részénél a szárnyak fölé két 20-mm-es, Oerlikon gépágyút szereltek, amik kiegészítették a géptörzsben lévő gépfegyvereket. A berepülések megmutatták, hogy a repülőgép 400 km/h-nál nagyobb sebességre képes, ennek ellenére a vadászgép rendszeresítése elhúzódott, és ezért a további szállításokról később a hadügy lemondott. Utószóként elmondható, hogy az egyetlen hadszíntér, ahol bevetésre kerültek a D.37 sorozat gépei - Spanyolország volt. A Franciaországban állomásozó gépek a második világháború harcaiban már nem vettek részt, és 1940-ben szétbontották őket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 7,44 m
-
Magasság: 3,41 m
-
Fesztávolság: 11,78 m
-
Hatótáv: 900 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 11 000 m
-
Szerkezeti tömeg: 1295 kg
-
Felszálló tömeg: 1860 kg
-
Csúcssebesség: 376 km/ó
-
Fegyverzet: 2 db 7,7-mm-es Vickers és 2 db 7,5-mm-es MAC géppuska
-
Hajtómű: egy 930 Le-s Gnome-Rhone 14 Kfs