A CAMS 53 repülőcsónak továbbfejlesztése a CAMS. 55, mely magán viselte a sikertelen CAMS 51 és a CAMS 54GR felderítőgépek jegyeit is, 1928-ban repült először. Az öt prototípus sikeres repülései után mintegy 107 repülőcsónakot gyártottak sorozatban, az elsők 1930-tól álltak szolgalatba. Még a második világháború kitörésekor is adtak másodvonalbeli szolgálatot, de Franciaország 1940 júni- usában bekövetkezett veresége után kiselejtezték a típust. A fő változatok: a CAMS 55.1 (alaptípus) két 600 LE-s (447 kW) Hispano-Suiza 12Lbr V-motorral, 43 készült belőle; a 29 darabos CAMS 55.2-es sorozat a 480 Le-s (358 kW) Gnome-Rhöne 9Akx Jupiter csillagmotorral és a CAMS 55.2 javított változatának, a CAMS 55.10-esnek 28 darabos szériája. A CAMS 55.10-ből négy különleges, nagyhatótávú példányt is építettek gyarmati szolgálatra, CAMS 55.10 Col. megkülönböztető típusjellel.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 14,95 m
-
Magasság: 5,41 m
-
Fesztávolság: 20,39 m
-
Hatótáv: 1300 km
-
Személyzet: 5 fő
-
Csúcsmagasság: 3400 m
-
Súly: 4640 kg (üresen), felszálló tömeg 6530 kg
-
Csúcssebesség: 215 km/h, emelkedőképesség 2500 m-re 28 perc alatt
-
Fegyverzet: két 7,7 mm-es, forgatható géppuska a csónak orrában, két 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs tetején és 150 kg-os bombateher a külső függesztőpontokon
-
Hajtómű: két 530 Le-s (395 kW) Gnóme-Rhöne 9KBr Mistral típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor