A Bloch gyár az MB.152C.1 szériagép átalakításával valóban jó teljesítményű vadászgép, az MB. 155.01-es prototípusát alkotta meg, amellyel az MB.150-es típuscsalád "beérett". A legnagyobb változás a Bloch MB.152-estől átvett motor beépítése volt. A prototípus 1940-es első repülését 33 darabos széria követte a Vichy-légierő számára, MB. 115C.1 típusjellel, hátrább helyezett pilótafülkével. A felszabaduló helyre nagyobb benzintartály és több lőszer kerülhetett. 1942 novemberétől a Vichy-Franciaországban lefoglalt repülőgépeket a németek vadász-gyakorló gépekként használták.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,05 m
-
Magasság: 3,03 m
-
Fesztávolság: 10,58 m
-
Hatótáv: 1050 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 10000 m
-
Szerkezeti tömeg: 2158 kg (felszálló tömeg: 2850 kg)
-
Csúcssebesség: 516 km/h
-
Fegyverzet: két 20 mm-es mereven beépített gépágyú és két-négy 7,5 mm-es mereven beépítet, előretüzelő géppuska vagy hat 7,5 mm-es a szárny belépőélébe mereven beépített géppuska
-
Hajtómű: 1060 LE-s Gnöme-Rhöne 14N-49 14 hengeres, kétsoros csillagmotor