A francia repülőgépgyártás történetében az 1930-as évek eleje jelentette a fordulópontot, ekkor tették meg az első lépéseket abba az irányba, hogy lemondjanak a régimódi kétfedelűek (biplánok) gyártásáról, és - ha lassan is - áttérjenek a nagysebességű monoplánok rendszeresítésére. Így ez a Blériot-SPAD repülőgép lett a francia légierő utolsó kétfedelű vadászgépe. Egy 1926-os kiírás alapján tervezett Blériot-SPAD S.91-es szuperkönnyű vadászgép közvetlen leszármazottjaként jött létre. Az új típuson elegáns, áramvonalazott burkolatot kapott a főfutó, de megmaradt a farokcsúszó. A típusnak meg kellett küzdenie vetélytársával, az egyfedelű Dewoitine D.510 vadászgéppel, de végül a francia légügyi minisztérium 60 darab - ekkor már erősen elavult - S.510 gépet is megrendelt. A Blériot- SPAD S.510C.I-esek 1936 elején álltak hadrendbe, és a világháború kitörésekor már csak korlátozott szolgálatban voltak.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 7,46 m
-
Magasság: 3,72 m
-
Fesztávolság: 8,84 m
-
Hatótáv: 875 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 10 500 m
-
Szerkezeti tömeg: 1250 kg (max. felszálló tömeg: 1830 kg)
-
Csúcssebesség: 372 km/ó, emelkedőképesség 4000 m-re 4 perc 31 mp alatt
-
Fegyverzet: két 7,5 mm-es mereven beépített, előretüzelő géppuska a törzs tetején, két vagy négy 7,5 mm-es mereven beépített eíőretüzelő géppuska az alsó szárny alatti áramvonalazott gondolában
-
Hajtómű: egy 690 Le-s Hispano-Suiza 12Xbrs típusú, 12 hengeres V-motor