A könnyű hidroplánt kimondottan a Surcouf tengeralattjáróhoz tervezték, részben felderítésre, részben pedig a tengeralattjáró két 8 hüvelykes ágyúja tüzének irányítására. Úgy gondolták, hogy a gépet szétszedve tárolják egy, a tengeralattjáró tornya mögötti, vízhatlan hengerben és bevetés előtt össze-, utána meg szétszerelik. A kísérleteket MB35 és MG.410 típusjelű hidroplánokkal végezték. Az alsószárnyas, egy úszótalpas MB.411 prototípusa 1935 júniusában repült először; de rajta kívül csak egyetlen gép készült el, noha az elképzelés a gyors össze- és szétszerelhetőségről bevált. Amikor a Surcouf 1942 februárjában a Mexikói-öbölben elsüllyedt, mert a rossz látási viszonyok következtében egy amerikai szállítóhajó ráfutott, egyik hidroplán sem volt rajta. Az a terv azonban, hogy az MB.411-eseket brit kereskedelmi hajókról is üzemeltessék, soha nem valósult meg.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,25 m
-
Magasság: 2,85 m
-
Fesztávolság: 12,00 m
-
Hatótáv: 650 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 5000 m
-
Szerkezeti tömeg: 760 kg
-
Felszálló tömeg: 1140 kg
-
Csúcssebesség: 190 km/h
-
Fegyverzet: nincs
-
Hajtómű: egy 175 Le-s (130 kW) Salmson 9Nd típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor