A francia légierő 1928 elején nappali és éjszakai bombázó-, valamint nagy hatótávú felderítő- és bombázókísérő-gépre írt ki pályázatot. Az Amiot 140 1931 áprilisában repült először, 1934 novemberétől gyártották Lorraine W típusú motorokkal, majd Gnöme-Rhöne csillagmotorokkal a gép típusjele ekkor Amiot 143 lett. Végül az Amiot 143M.4 típust 1935-ben állították szolgálatba, összesen 138 darab készült belőle. Később az eredeti Lewis géppuskákat 7,5 mm-es MAC 1934 típusra cserélték, meghosszabbították a gép orrát, és a korábbi ledobható pót- tankokat beépítették. A világháború kitörésekor az elavult típussal ugyan még mindig hat bombázóezred rendelkezett, de amikor az éjszakai bombázógépeket nappal vetették be, nagy részük odaveszett. A megmaradt gépeket kivonták az első vonalbeli szolgálatból, de a francia Vichy-kormány szállítógépeiként 1944-ig Észak-Afriká-ban szolgáltak. Utódja az Amiot 354 lett.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 18,27 m
-
Magasság: 5,68 m
-
Fesztávolság: 24,55 m
-
Hatótáv: 2000 km
-
Személyzet: 4-6 fő
-
Csúcsmagasság: 7935 m
-
Szerkezeti tömeg: 6100 kg
-
Felszálló tömeg: 9100 kg
-
Csúcssebesség: 310 km/h
-
Fegyverzet: max. hat 7,5 mm-es géppuska meg 1600 kg-os bombateher zárt bombatérben és külső felfüggesztési pontokon.
-
Hajtómű: 2x870 LE-s (640 Gnöme-Rhöne 14 Kirs/Kjrs Mistral-Major típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor