A Svenska Aeroplan AB - SAAB - az 1930-as évek végén kezdte meg működését, külföldi repülőgépek licenc szerződés keretében történő gyártásával. Az első SAAB tervezésű repülőgép a Saab B17 volt. A II. világháború időszakában további két repülőgép került kifejlesztésre; a Saab B18 és a Saab J21. Ekkoriban ugyanis Svédország igyekezett biztosítani hagyományos semlegességét, de ugyanakkor nem juthatott külföldi hadfelszereléshez. A svédek ezért hazai fegyverkezési programba fogtak, beleértve egy fejlett vadászrepülőgép-típust is. A Saab 21-est a helyi licencgyártású Daimler-Benz DB 605B motorhoz tervezték. Az alsószárnyas, kéttörzsű, kettős farokkormány-felületekkel ellátott repülőgépre a törzsek közé került a tolólégcsavar, mig a törzs orrába erős fegyverzetet építettek. A törzs kialakítása később lehetővé tette, hogy a dugattyús motort sugárhajtóműre cseréljék. Ezt a sorozatot a 124 darabos, módosított fegyverzetű J21A-2 sorozat, majd 119 darab J21A-3 vadászbombázógép követte.
TECHNIKAI ADATOK: (J21A-1)
-
Hossz: 10,44 m
-
Magasság: 3,97 m
-
Fesztávolság: 11,57 m
-
Hatótáv: 750 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 10 995 m
-
Szerkezeti tömeg: 3250 kg
-
Felszálló tömeg: 4413 kg
-
Csúcssebesség: 645 km/h
-
Fegyverzet: egy 20 mm-es gépágyú és két 13,2 mm-es géppuska az orrba mereven beépítve, két 13,2 mm-es, mereven beépített géppuska a a két törzs és a szárny találkozásánál
-
Motor: egy 1475 Le-s (1100 kW) SFA DB 605B típusú, 12 hengeres V-motor