A D.XXI a holland-kelet-indiai hadsereg légiereje számára készült. A Fokker cégtől megszokott vegyes fa-fém szerkezetű gép mérsékelten korszerűnek számított; mereven beépített futóműve volt, de átmenő főtartós, fiahordó szárnya fékszárnnyal és zárt pilótafülkéje. A D.XXI-I prototípus 1936 márciusában repült először, ezt követően a hadvezetés inkább az anyaországnak, mint a gyarmatának rendelte meg a repülőgépet. 35 darab készült belőle Hollandia, kettő Dánia és hét Finnország számára. Dániában még további 10, Finnországban pedig 85 repülőgépet gyártottak a típusból, az utóbbiból 50-et 825 Le-s (615 kW) Pratt & Whitiiey RE-1515-SB4-es típusú motorral. A legtöbb holland repülőgép megsemmisült az 1940 májusi német betörés során, de a finnek, akik mérsékelt sikerrel használtak a típust, csak 1948-ban selejtezték ki gépeiket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,16 m
-
Magasság: 2,95 m
-
Fesztávolság: 11,08 m
-
Hatótáv: 930 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 11 000 m
-
Szerkezeti tömeg: 1448 kg
-
Felszálló tömeg: 2053 kg Csúcssebesség: 460 km/h
-
Fegyverzet: két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzsön és két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a szárnyakban
-
Hajtómű: egy 830 Le-S (619 kW) Bristol Mercury VIII típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor