Miután Ausztráliát igencsak fenyegette a veszély, hogy a japánok elszigetelik a hadászati eszközök exportálóitól, az ausztrálok saját fegyvertervezést és gyártást akartak létrehozni. A Boomerangot vadászgépként rendelték meg, és számos, a Wirraway-program során már gyártott alkatrészből és részelemből épült fel, beleértve az Ausztráliában licencben gyártott, nagyteljesítményű amerikai motort is. Az így létrejött Boomerang vadászbombázó repülőgép prototípusa 1942 májusában repült először, mindössze 14 hétre rá, hogy a tervet elfogadták. A Boomerang Mk I-esből 105 gépet adtak át 1942 júniusáig. Ezt a szériát 95 darab Boomerang Mk II követte, a változat csak kis részletekben tért el elődjétől. A Boomerangban sikeresen egyesült a megfelelő teljesítmény az erős fegyverzettel, a kis magasságban jó manőverezöképességgel és szilárd szerkezettel.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 7,77 m
-
Magasság: 2,92 m
-
Fesztávolság: 10,97 m
-
Hatótáv: 2575 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 10 365 m
-
Szerkezeti tömeg: 2437 kg
-
Felszálló tömeg: 3742 kg
-
Csúcssebesség: 491 km/h
-
Fegyverzet: két darab 20 mm-es, mereven beépített gépágyú a pilótafülke előtt a törzsben, négy 0,303 hüvelykes, mereven beépített géppuska a szárnyban és 227 kg-os bombateher külső felfüggesztési pontokon.
-
Hajtómű: egy 1200 Le-s (895 kW) Pratt and Whitney R-1830-S3C4G Twin Wasp típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor