de Havilland Mosquito bombázó
A német Ju 88-as mellett a második világháború legsokoldalúbb repülőgépe volt a Mosquito. A középszárnyas, szép vonalvezetésű gépet a de Havilland-gyár tervezte fegyvertelen nappali gyorsbombázónak. A prototípus első repülése 1940. november 25-én volt. A nagyteljesítményű motorok, a súlycsökkentés érdekében szinte teljesen balsafából készített szerkezet nagy sebességet és hatótávolságot; valamint kitűnő emelkedő és manőverező képességet biztosítottak. Repülő tulajdonságaira alapozva a Mosquito különböző változatait sikeresen alkalmazták nappali- és éjszakai bombázóként, nagy hatótávolságú nappali és éjszakai nehézvadászként, vadászbombázóként, aknatelepítésre, járőrfeladatokra, rakétákkal felzerelve földi célok és hajók ellen, valamint kiképző- és gyakorlógépként. 1942-től fokozatosan felváltották a Bristol Blenheimeket. A szövetségesek egyik leghatékonyabb repülőgépének számított.
TECHNIKAI ADATOK
-
-
-
-
-
-
-
Szerkezeti tömeg: 6479 kg
-
-
-
Fegyverzet: 4x20mm gépágyú, 4x7,69 mm géppuska, 1814 kg bomba
-
Hajtómű: 2x1230 LE-s Merlin 21 motor