A Bristol Type 142-es típusból kifejlesztett Blenheim könnyűbombázó prototípusa 1936-ban emelkedett először a levegőbe. A Bristol Blenheim alapja egy 1934-ben tervezett gyorsforgalmi repülőgép, melynek sebessége felülmúlta a korabeli vadászokét. Az akkor rendszerben álló brit vadászgépek mindegyikénél nagyobb sebességet ért el! Nem csoda, hogy sok példányt rendeltek belőle külföldi légierők is. Végül a középszárnyas, tömpe orrú, vegyes építésű gép meglehetősen középszerű bombázó lett. A britek 1937-ben állították hadrendbe, 1938-tól pedig gyártani kezdték a navigátor részére átalakított orrú és megnövelt fegyverzetű Mk. IV-es változatot is. Ebből összesen 3285 db készült el. A II. világháború első éveiben valamennyi fronton bevetették nappali bombázóként. A angliai csata idején kifejlesztették éjszakai vadász változatát is. Több hadszíntéren is szolgált nappali bombázóként, de a háború későbbi éveiben teljesítmény-mutatói már "lemaradásról árulkodtak", és a repülősök sem nagyon kedvelték. 1942-től fokozatosan felváltották a Bostonok és a Mosquito. Összesen kb. 5000 Bristol Blenheim épült.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 12,94 m
-
Magasság: 3,85 m
-
Fesztávolság: 17,18 m
-
Hatótáv: 2350 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 7705 m
-
Szerkezeti tömeg: 4450 kg
-
Felszálló tömeg: 6680 kg
-
Csúcssebesség: 428 km/h
-
Fegyverzet: 1 db 7,6 mm-es Vickers és 1 v. 2 db 7,6 mm-es Browning géppuska, 680 kg bomba.
-
Hajtómű: 2 db Bristol Mercury XV kilenchengeres, egysoros csillagmotor; 995 LE