A húszas évek közepén a RAF pályázatot irt ki a végképp elavult, első világháborús többfeladalú kétfedelű, a de Havilland D.H.9A kiváltására. Az új típusnak jobb teljesítményt kellett nyújtania, nagyobb hasznos terhelést viselnie, sárkányának a legkedvezőtlenebb viszonyokat kibírnia, bárból repüljenek is vele. A legfontosabb követelmény mégis az volt, hogy az új géphez hasznosítani lehessen a D.H.9A felhalmozódott szerkezeti elemeit. A nyertes Westland cég Wapiti típusához a D.H.9A farokrészét és szárnyszerkezetét használták fel. A Wapiti 1927 márciusában repült először, és a fejlesztések után 570 darabot gyártottak belőle az Egyesült Királyság, Ausztrália, Kanada és Dél-Afrika számára, Wapiti Mk I-től Mk VI-ig terjedő típusjelekkel, a Wapiti Mk VIII jelű gépek pedig Kínába kerültek.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 9,90 m; magasság 3,61 m; fesztáv 14,15 m
-
Szerkezeti tömeg: 1442 kg
-
Felszálló tömeg: 2449 kg
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes - a pilótafülke előtt a törzs tetején mereven beépített - géppuska, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a hátsó ülésben és 263 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
-
Hajtómű: egy 490 LE-s (365 kW) Armstrong Siddeley Jaguar VI típusú 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
-
Hatótáv: 1062 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 225 km/h; csúcsmagasság 6280 m