A harmincas évek elején a RAF-pilóták a gyarmatokon két többfeladatú, a földi csapatokat támogató repülőgép-típussal repültek: a Fairey IIIF-el és a Westland Wapitivel. Mivel mindkét típus elavult, a légügyi minisztérium elhatározta, hogy az új Vildebeest torpedóvetőt alakíttatta át többfeladatú repülőgéppé. 1932-ben módosították az első Vildebeest Mk I-est, és mivel az új változat bevált, 196 darab Vincent Mk I repülőgépet rendeltek meg, amelyek 1934 júliusa és 1936 októbere között készültek el. A gépek egy része új volt, a többit Vildebeest-ekből alakították át. 171 repülőgép került a RAF (Indiában, a Közel-Keleten és Kelet-Afrikában állomásozó) 12 századához. Néhány gépet átadtak Iraknak és Új-Zélandnak.
TECHNIKAI ADATOK.
-
Méretek: hossz 11,18 m; magasság 5,41 m; fesztáv 14,94 m
-
Szerkezeti tömeg: 1918 kg
-
Felszálló tömeg: 3674 kg
-
Személyzet: 3 fő
-
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes az orr bal oldalán mereven beépített géppuska, egy 0,303 mm-es forgatható géppuska a hátsó pilótaülésben és 499 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
-
Motor: egy 635 Le-s (473,5 kW) Bristol Pegasus IIM3 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
-
Hatótáv: 2012 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 228 km/h; csúcsmagasság 5180 m