„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Short Sunderland repülőcsónak

Amikor 1933-ban felmerült az igény korszerű, egyfedelű, négymotoros repülőcsónakra, ez két vállalatot is tervezésre sarkallt. A Short cégnek az S.23 "Empire" osztályú, polgári repülőcsónakok terén már évtizedes tapasztalata volt, így a légügyi minisztérium az ő S.25 típusjelű tervüket fogadta el, és 1936 májusában, mintegy másfél évvel a prototípus repülése előtt már megrendeltek 21 sorozatgépet. A kezdeti sorozatváltozat, a Sunderland Mk I prototípusa 1937 októberében repült először, és 1938 nyarán állították szolgálatba, kezdetben két századnál. 1939 szeptemberére két további század is kapott Sunderland-eket, és a felgyorsuló gyártásnak köszönhetően a háború első hónapjaiban már újabb három század pilótái repülhettek a típus gépeivel. 90 darab Sunderland Mk I-est gyártottak - 15 közülük a Blackburn Aircraft Companynál készült -, valamennyibe 1010 Le-s (753 kw) Bristol Pegasus motor került.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek: hossz 26,0 m; magasság 10,48 m; fesztáv 34,39 m

  • Szerkezeti tömeg: 13 879 kg

  • Felszálló tömeg: 22 226 kg

  • Személyzet: 10 fő

  • Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a lövésztoronyban az orrban, négy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a faroklövész tornyában, egy-egy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a törzs két oldalán és 907 kg-os bomba (torpedó)-teher

  • Motor: négy 1010 LE-s (753 kW)Bristol Pegasus XXII. típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

  • Hatótáv: 4020 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 336 km/h; csúcsmagasság 4580 m

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább