Nyolcüléses, tengerészeti felderítő repülöcsónak. 1926-ban a Short cég elkészítette a Singapore Mk I. típusjelű, kétmotoros repülőcsónak prototípusát, de gyártásba nem került a típus. Megszületett viszont a négymotoros Singapore Mk II változat, kettesével egymás mögé épített, húzó-toló légcsavaros motorokkal. A Singapore Mk II ígéretes vízigépnek bizonyult, ezért a légügyi minisztérium 1934 májusában négy továbbfejlesztett repülőcsónakot rendelt. Az első, Singapore Mk III típusjelű gép 1934 júliusában már repült is, és ez vezetett további 33 gép megrendeléséhez. A repülőcsónakokat 1937 júniusáig átadták, a 37 gépet öt századnál rendszeresítették. 1940-1941-ben a gépeket a Távol-Keletre küldték, és 1941 deremberében az utolsó négy repülőcsónakot a Királyi Új- Zélandi Légierőnek adták át, ahol 1942-ig használták őket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 19,57 m
-
Magasság: 7,19 m
-
Fesztávolság: 27,43 m
-
Hatótáv: 1987 km
-
Személyzet: 8 fő
-
Csúcsmagasság: 4510 m
-
Szerkezeti tömeg: 9237 kg
-
Felszálló tömeg: 14 692 kg
-
Csúcssebesség: 219 km/h
-
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska az orrban, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a faroklövész állásában, és 590 kg-os bombateher
-
Hajtómű: négy 610 Le-s (455 kW) Rolls-Royce Kestrel VIII/XX típusú, 12 hengeres V-motor