A húszas években a Fairey cég kétféle nappali bombázórepülőgépet gyártott: a kétüléses Fox Mk I-est Curtiss D-12 motorral és a háromüléses Fox Mk II-öt Rolls-Royce Kestrel motorral. A kétüléses Fox Mk II. változatot főleg a Fairey belga leányvállalata gyártotta a belga légierőnek, és a gépek egy része - hacsak rövid ideig is - de még szolgálatban volt a második világháború elején. A legfontosabb sorozatokat a már említett Kestrel-motoros Fox Mk II. bombázógépből, a Fox Mk III. felderítő-vadászgépből, a zárt pilótafülkés Fox Mk IIIC-ből és a kétkormányos Fox Mk IIIS iskolagépből gyártották. Ezeket a Hispano-Suiza motoros Fox Mk IV. felderítö-vadászgép követtete, majd a Fox Mk VII. együléses vadászgép és a Fox Mk VIII., az Mk VI. javított teljesítményü változata. A típus 1932-től állt szolgálatban, és a második világháború kezdetére már teljesen elavultnak volt tekinthető.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,17 m
-
Magasság: 3,35 m
-
Fesztávolság: 11,58 m
-
Hatótáv: 600 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 10 000 m
-
Szerkezeti tömeg: 1325 kg
-
Felszálló tömeg: 2245 kg
-
Csúcssebesség: 365 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,62 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzs tetején, egy vagy két 7,62 mm-es forgatható géppuska a hátsó pilótafülkében és egy 100 kg-os bomba külső megerősített ponton
-
Hajtómű: egy 860 Le-s (641 kW) Hispano-Suiza 12 hengeres V-motor