1930-as években látott neki de Havilland a későbbi Dragon Rapide tervezésének, melynél alapkövetelmény volt az egyszerűség, az olcsóság és a könnyű üzemeltethetőség. A D.H.89-es minden szempontból meg is felelt az elvárásoknak, így a II. világháborút megelőző években Nagy-Britannia egyik meghatározó polgári repülőgéptípusává vált. Két motorjának és dupla fedelű szárnyának köszönhetően a rövid, füves repülőterekről is könnyedén tudott üzemelni, kiszolgálása egyszerű volt és a javítása sem igényelt túlzott ipari hátteret. A besorozott civil gépeken felül ugyanis további, már eleve katonai célokra szánt változatokat is gyártottak D.H.89B Dominie néven. A de Havilland hatfield-i üzemében 186 darab, a Brush Coachworks loughborough-i gyárában pedig 336 darab ilyen repülőgépet építettek a háború alatt. Navigációs és rádióskiképző célokra az Mk. I-es változat szolgált, futár és összekötő feladatkörben pedig az Mk. II- est használták a RAF és a Royal Navy alakulatai. A Partvédelmi Parancsnokság számára tervezett fegyveres felderítő és könnyű támogató, D.H.89M jelzésű változat csak a prototípus stádiumig jutott, sorozatgyártásra nem került. A háború után a megmaradt katonai példányok nagy része - némi átalakítást követően - megkapta a polgári légiközlekedési engedélyt, és mint regionális utasszállító üzemelt tovább.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,36 m
-
Magasság: 3,12 m
-
Fesztávolság: 14,63 m
-
Szerkezeti tömeg: 1970 kg
-
Felszálló tömeg: 2495 kg
-
Személyzet: 2 fő + 9 utas
-
Fegyverzet: eredetileg nincs
-
Motor: két darab 203 LE-s (149 kW) De Havilland Gipsy Six
-
Hatótáv: 917 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 253 km/h; csúcsmagasság 5090 m