A gépet egy 1935-ös kiírásra tervezték kétmotoros felderítő-bombázógépként, amelynek bombatárában elfér a 18 hüvelykes (457 mm-es) torpedó is. A prototípus 1938 decemberében repült először, ám kiderült, hogy a motor gyenge, és számos rossz repülőtulajdonsága is van. Áttervezték, és lényegesen erősebb motorral megindult az 580 repülőgépre tervezett sorozatgyártás. A Bothát végül is 1940 májusában állították szolgálatba, de mindössze két századnál, mivel tengerészeti felderítésre és támadásra szinte alkalmatlannak bizonyult, Hamarosan innen is kiszorult, és csak másodvonalbeli, leginkább navigációs és lövészeti gyakorló repülésekre használták 1944-ig, de erre is meglehetősen sikertelenül.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 15,57 m; magasság 4,46 m; fesztáv 17,98 m
-
Szerkezeti tömeg: 5366 kg
-
Felszálló tömeg: 8370 kg
-
Személyzet: 4 fő
-
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes mereven beépített géppuska az orrban, két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a toronyban felül a törzsön, és 907 kg-os bomba- vagy torpedóteher zárt bombatérben
-
Motor: két 930 LE-s (694kW) Bristol Perseus XA típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
-
Hatótáv: 2044 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 401 km/h; csúcsmagasság 5610 m