Bár 1939-ben már elavult, mégis ez a gép volt a Bombázó Parancsnokság egyik erőssége. A kezdetben éjszakai bombázógéppel később a Partvédelmi Parancsnokság repülői láttak el járőr- és tengeralattjáró-elhárítási feladatokat. Az 1937-ben szolgálatba állított Whitley Mk.I.-eseknek (34 gép) és a 126 továbbfejlesztett, sorozatban gyártott Mk.II.-esnek és az Mk.III.-asnak Armstrong Siddeley Tiger típusú csillagmotorja volt, ám a 33 darabos Mk.IV-es sorozatba már Rolls-Royce Merlin motorok kerültek. A legfontosabb változat, az Mk.V. hátul meghosszabbított törzzsel, módosított farokrésszel és nagyobb üzemanyagtartállyal készült. Az 1466 gépes szériát az Mk.VII-esek követték, a Partvédelmi Parancsnokság részére levegő-felszín radarral.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 21,47 m
-
Magasság: 4,56 m
-
Fesztávolság: 25,67 m
-
Szerkezeti tömeg: 8778 kg
-
Felszálló tömeg: 15 184 kg
-
Személyzet: 5 fő
-
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska az orrban, négy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a farokrész tornyában és 3177 kg-os bombateher
-
Hajtómű: két 1145 LE-s Rolls-Royce Merlin X típusú 12 hengeres V-motor
-
Hatótáv: 2650 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 370 km/h; csúcsmagasság 7915 m