„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Armstrong Withworth Albemarle szállító/vontatógép

Az eredeti, közepes bombázógépnek szánt gép terveit 1939-ben a Bristol cég készítette, de amikor a gyártás a kevésbé túlterhelt Armstrong üzemhez került, az Albemarle-t felderítő-bombázógéppé tervezték át, alvállalkozók készítette acél-fa sárkánnyal, miáltal csökkent a stratégiai anyagnak minősített könnyűfémötvözet-igény, és az Armstrong gyárra csak a végszerelés maradt. Az Albermarle tervezésének idején a bombázógépek fejlesztésében azonban akkora volt a fejlődés, hogy a típus már szolgálatba álításakor elavultnak számított. A brit különleges egységeknél azonban alkalmazni lehetett őket szállítógépként és vitorlázógépek vontatására is. Első megmérettetésre 1943-ban a szövetségesek szicíliai partraszálásakor került sor, ahova katonákkal megrakott teherszálító vitorlázógépeket Észak-Afrikából vontatták át. Másik sikeres akciójuk volt, amikor 1944 júniusában négy Albermarle század a szövetségesek partraszálásakor Horsa vitorlázógépeket vontatva csapatokat szállított Normandiába. Az arnhemi Rajna-híd ellen 1944 szeptemberében intézett támadáskor ugyancsak az Albemarle-ok vontatták a légidesszantegységek vitorlázógépeit. Gyártása 1944-ben fejeződött be, és összesen 600 darab készült el belőle, a RAF mellett csak a szovjetek üzemeltették.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek: hossz 18,28 m; magasság 4,82 m; fesztáv 23,42 m

  • Szerkezeti tömeg 11 497 kg (felszálló tömeg: 16 556 kg)

  • Személyzet: 3 fő

  • Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a lövészállásban a törzs hátán

  • Motor: két 1590 LE-s Bristol Hercules XI 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

  • Hatótávolság: 2097 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 426 km/h; csúcsmagasság 5470 m

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább