Bristol Bulldog vadászgép
Bár a Bulldog prototipusa 1927-ben repült először, 1937-ben a továbbfejlesztett Mk II. változata még mindig a Royal Air Force kötelékében szolgált, ekkor váltották fel őket a Gloster Gauntlet-ekkel. A gép erőssége volt a Bristol Jupiter léghűtéses, kilenc hengeres csillagmotor, melyet az 1920/30-as években széleskörűen alkalmaztak különféle repülőgépeken. A Bristol Jupiter továbbfejlesztett, feltöltővel ellátott nagyobb teljesítményű, de kisebb löketű – ezáltal kisebb méretű – változata volt a Bristol Mercury - ezt építették be az Mk II. típusjelű, továbbfejlesztett Bristol Bulldog gépekbe. Meglehetősen nagyszámú gép került exportra, többek között Finnországba és Spanyolországba. A típus közepes sikerrel vett részt a spanyol polgárháborúban, a köztársasági légierőnél összesen 7 gép állt szolgálatban. 1939-ben bevetésre került a finn légierő kötelékében is a Szovjetunió ellen vívott téli háború folyamán.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 7,72 m
-
Magasság: 2,77 m
-
Fesztávolság: 10,62 m
-
Szárnyfelület: 27,34 m2
-
Szerkezeti tömeg: 1270 kg
-
Felszálló tömeg: 1814 kg
-
Hatótáv: 500 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 9450 m
-
Csúcssebesség: 335 km/h
-
Fegyverzet: négy 7,7 mm-es Vickers géppuska és négy darab 9 kg-os (20 fontos) bomba
-
Hajtómű: egy 560 Le-s PD Mercury VIA