Az 1934 októberében megrendelt SB2U az US Navy első egyfedelű felderítő és zuhanóbombázógépe volt; ám túl nagy fel- és leszállósebessége miatt egy kétfedelü prototípus is készült, az XSB3U1. Az egyfedelű XSB2U-1 prototípusa 1936 januárjában repült először, és októberben a haditengerészet 54 darabot megrendelt. Az SB2U-1 sorozatgépeket 1937 decemberétől szállították, 825 Le-s (615 kW) Pratt & Whitncy R-1535-96 csillagmotorral. Az SB2U-2-esen számos berendezést cseréltek, 58 darab sorozatgép készült így el; 1942-ig szolgáltak. 57 gép épült az SB2U-3-ból, erősebb fegyverzettel és megnövelt üzemanyagtartályokkal. Franciaország 39 gépet vásárolt, míg az Egyesiült Királyság 50-et állított hadrendbe, Chesapeake Mk I. néven.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 10,36 m; magasság 4,34 m; fesztáv 12,75 m
-
Szerkezeti tömeg: 2556 kg
-
Felszálló tömeg: 4273 kg
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: egy 0,5 hüvelykes a pilótafülke előtt a törzs tetején mereven beépített géppuska, egy 0,5 hüvelykes forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és 454 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
-
Hajtómű: egy 825 LE-s(615kW) Pratt & Whitney R-1535-2 Twin Wasp Junior típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
-
Hatótáv: 1802 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 391 km/h; csúcsmagasság 7195 m