1935 májusában a US Army új, korszerű vadászgépre írt ki pályázatot, amelyre a Seversky Aircraft Corporation a SEV-2XP típussal jelentkezett. A nagysebességű repülőgépet a SEV-1XP, a SEV-7 és az AP-1 típusokkal szerzett tapasztalatok alapján tervezték, erősebb hajtóművel és számos légerőtani módosítással. Ezután kaptak rendelést a P-35-ösre; a 77 repülőgép révén tartották fenn a gyártást mindaddig, amikorra a - hamarosan a Republic céghez került - gyárban már korszerűbb gépeket gyárthattak. A P-35-ösöket 1938 augusztusáig adták át, de miután megjelentek a jobb teljesítményű vadászgép-típusok, a P-35-ösöket már csak vadász-iskolagépekként használták. Svédország 120 darab EP-1 jelű exportmodellt rendelt meg, ám az USA ebből 60 repülőgépet lefoglalt, és P-35A jelzéssel a Fülöp-szigetekre vezényelték őket, ahol nagy részük már néhány órával a japánok támadása után elpusztult.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 7,67 m
-
Magasság: 2,77 m
-
Fesztávolság: 10,97 m
-
Hatótáv: 1850 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 9300 m
-
Szerkezeti tömeg: 1957 kg
-
Felszálló tömeg: 2855 kg
-
Csúcssebesség: 452 km/h
-
Fegyverzet: egy 0,5 hüvelykes mereven beépített géppuska és egy 0,4 hüvelykes, mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzs tetején és 159 kg-os bombateher zárt bombatérben
-
Hajtómű: egy 950 Le-s (708 kW) Pratt and Whitney R-1830-9 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor