Az A-17-est a Gamma 2 utasszállító gépből fejlesztették harcigéppé, és az első 110 darab A-17-est 1935 júliusában adták át. Ezt a sorozatot az erősebb motorral és behúzható futóművel ellátott 129 darab A-17 és két, háromszemélyes parancsnoki szállítógép, az A-17AS követte. Az Egyesült Államokban a gépeket még az ország hadbalépése élőtt visszavonták az elsővonalbeli szolgálatból, de az exportált gépek sokkal hosszabb ideig repültek. A Northrop céget a Douglas gyár vásárolta meg, a típust ezután DB-8 jellel gyártották. A helyi licencgyártásokat is beleértve 102 gép repült svéd, 10 iraki színekben, 20 Hollandiába, 36 Norvégiába és 10 Peruba került. Peru további 34 repülőgépet rendelt, ezeket azonban A-33-as típusjellel amerikai szolgálatra foglalták le. Hat 7,62 mm-es géppuskát szereltek rájuk és 816 kg-nyi bombát vihettek. Franciaország 32, az Egyesült Királyság 61 repülőgépet kapott.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,65 m
-
Magasság: 3,65 m
-
Fesztávolság: 14,55 m
-
Hatótáv: 192 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 5915 m
-
Szerkezeti tömeg: 2316 kg
-
Felszálló tömeg: 3425 kg
-
Csúcssebesség: 354 km/h
-
Fegyverzet: négy 0,3 hüvelykes, a szárnyba mereven beépített géppuska, egy 0,3 hüvelykes, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén, (ez a törzs alatti lövészállásban is használható volt) és 544kg-os bombateher zárt bombatérben és külső megerősített pontokon
-
Hajtómű: egy 825 Le-s (615 kW) Pratt and Whitney R-1535-131 típusú 14 hengeres, kétsoros csillagmotor