Az 1935-ben először repülő, és a 1930-as évek végén szolgálatba állt soknevű North American Texan-t (T-6; AT-6; SNJ; Harvard) még ma is használják kiképzésre, a RAF pedig 1938 és 1955 között alkalmazta Harvard néven. Elsõsorban oktatógép volt, több változatban, de fényképes felderítésre és ten- geralattjárók elleni harcra is bevetették. Több mint 15 ezer készül ebből a nagyon sokoldalú, megbízható típusból. A North American repülőgépgyár hírnevét a Billy Mitchell tábornokról elnevezett "Mitchell" közepes bombázó" alapozta meg. A gyár később olyan híres típusokat adott a hadseregnek, mint az itt tárgyalt T-6-os "Texan" iskolagép vagy a P-51-es "Mustang". Nehéz lenne fontossági sorrendet felállítani a három típus között, de az biztos, hogy a gépek a II. világháború összes hadszínterén megjelentek, és nemcsak a USAAF, hanem a szövetségesek légierejében is jelentős szerepet játszottak.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,85 m
-
Magasság: 3,88 m
-
Fesztávolság: 12,80 m
-
Hatótáv: 1175 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 7400 m
-
Szerkezeti tömeg: 1890 kg
-
Felszálló tömeg: 2410 kg
-
Csúcssebesség: 273 km/h
-
Fegyverzet: három 7,62 mm-es géppuska
-
Hajtómű: egy 600 Le-s Pratt & Whitney R-1340-AN-1 Wasp motor