„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Grumman F3F vadász/vadászbombázó

Együléses, repülőgép-hordozóról és szárazföldről is bevethető vadász- és vadászbombázó repülőgép. 1936-ban a Grumman cég az F3F-1 fejlesztett változatának elkészítését javasolta, Wright R-1820-22 motorral. A US Navy egy XF3F-2 jelű prototípust rendelt, amely 1936 júniusában repült eiőször. A prototípuson nagyobb volt a beépített üzemanyagtank, ezt a 81 darabos F3F-2 sorozat gépein is megtartották, amelyeket 1937 júliusa és 1938 májusa között adtak át. Az ezt követő sorozat az 1938 decembere és 1939 májusa között leszállított 27 darab F3F-3 volt, amelyeknek csak a kisebb légellenállású motorburkolatban, a megváltoztatott pilótafülketetőben és a szárny módosított belépöélében különböztek az F3F-2 sorozatgépektól. 1941 decemberére körülbelül 76 darab F3F típusú géppel repültek a kiképző egységeknél, és további 101 gép állt szállítás előtt hasonló egységekhez. A típust végül 1943 novemberében vonták ki a szolgálatból. A képen a USS Lexingtonon szolgálatot teljesítő VF-2B század F2F-1 gépe látható. Ez volt az első és egyben az utolsó harci egység, amely F2F-1 gépekkel repült, 1935 februárjától kezdve 1940 szeptemberéig.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 7,01 m

  • Magasság: 2,84 m

  • Fesztávolság: 9,75 m

  • Hatótáv: 1819 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 9445 m

  • Szerkezeti tömeg: 1476 kg (max. felszálló tömeg: 2155 kg)

  • Csúcssebesség: 415 km/ó

  • Fegyverzet: egy 0,5 hüvelykes mereven beépített és egy 0,3 hüvelykes beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzsön és 105 kg-os bombateher

  • Hajtómű: egy 950 Le-s (708 kW) Wright R-1820-22 Cyclone típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább