Mivel a US Navynek szüksége volt egy kétüléses vadászgépre, 1932-ben megrendelték a Curtiss Model 73-ast, amely egy kétüléses, magasfedelű repülőgép volt, behúzható futóművel. Később született a döntés, hogy a típust felderítő és felderítő-bombázó célra használják. A zuhanóbombázó-kísérletek során azonban a szárnyszerkezet károsodott, ezért a repülőgépet áttervezték, így született meg a kétfedelű XSBC-2 (Model 77), amelybe 700 Le-s (522 kW) Wright R-1510-12 Whirlwind 14 típusú motort építettek. Ezt 1936 márciusában Pratt & Whitney R-1535-82 Twin Wasp Junior motorra cserélték, és a repülőgép típusjelét XSBC-3-ra változtatták. A gépet végül 1936 augusztusában SBC-3 típusjellel rendelték meg a US Navy számára. Az első 83 darabot 1937. július 17-én adták át, a VS-5. egységnek. Ezeket 174 darab, erősebb Wright motorral ellátott SBC-4 követte, amelyek 1941 decemberében még két századnál repültek, de a harcokban már nem vettek részt.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,57 m
-
Magasság: 3,17 m
-
Fesztávolság: 10,37 m
-
Hatótáv: 652 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 7310 m
-
Szerkezeti tömeg: 2065 kg
-
Felszálló tömeg: 3211 kg
-
Csúcssebesség: 375 km/ó
-
Fegyverzet: egy 0,3 hüvelykes, mereven beépített géppuska a törzsön a pilótafülke előtt, egy 0,3 hüvelykes, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében és 227 kg-os bombateher
-
Hajtómű: egy 900 Le-s (671 kW) Wright R-1820-34 Cyclone típusú, kilenchengeres csillagmotor