Az 1925-ben elkészült P-1B alapján fejlesztették ki a Curtissnél a P-6 Hawk sorozat gépeit, az 1920-as évek végén. A Hawk volt az utolsó kétfedelű vadászgép, melyet az amerikai légierő számára építettek, legalább 13 jól megkülönböztethető változatban. A gép 1929-ben állt szolgálatba, és bár harcban soha nem vett részt, az egyik legismertebb a dugyattyús amerikai vadászgép lett a két világháború közti időszakban. A P-6 legfigyelemreméltóbb típusváltozata az 1932-től gyártott P-6E Hawk volt, ebbe már egy 700 Le-s Curtiss V-1570C motor került, ami lehetővé tette hogy elérje a 200 mérföld/óra sebességet. Fegyverzete két mereven beépített. 303-as géppuska volt. A gépeket közvetlenül a világháború kitörése előtt, 1939-ben vonták ki a csapatszolgálatból.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 6,88 m
-
Magasság: 2,71 m
-
Fesztávolság: 9,61 m
-
Hatótáv: 393 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 7285 m
-
Szerkezeti tömeg: 1230 kg
-
Felszálló tömeg: 1558 kg
-
Csúcssebesség: 311 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,62 mm-es géppuska
-
Hajtómű: egy 700 Le-s Curtiss V-1570C Conqueror vízhűtéses motor