Elődje a Douglas DC-3-as vetélytársának szánt CW-20-as utasszállító repülőgép volt, mely először 1940-ben emelkedett a levegőbe. A 36 személyesre tervezett gép széles utastere tálcán kínálta a lehetőséget a szállítógépnek való átalakításra, így hasznos terhelhetősége közel 5 tonna volt. A szállítmányt a két személyajtóval és nagyméretű tehertér ajtóval szerelt, nagyátmérőjű törzsbe könnyen be- és kipakolhatták. Egyszerre 50 felfegyverzett ejtőernyős szállítására volt képes. Az ejtőernyősök igen gyorsan tudták elhagyni a gépet, mivel a törzs mindkét oldalán volt egy-egy ajtó. Ennek köszönhetően elkerülhetővé vált a szétszóródás, és lecsökkent a gép vészelhagyásának időtartama is. A csapatszállítónál (C-46) jóval nagyobb mennyiségben készültek teherszállítók (legnagyobb sorozatai a C-46A és C-46D). A több motor- és légcsavar-változattal készült típus alkalmas volt könnyűtüzérség, kisebb járművek, lőszer és üzemanyag szállítására. Voltak sebesültszállító változatok is. Főként a csendes-óceáni és a Kína-Burma-India hadszíntéren alkalmazták, Európában csak 1945 áprilisában vetették be.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 23,26 m
-
Magasság: 6,61 m
-
Fesztávolság: 32,93 m
-
Hatótáv: 2560 km
-
Személyzet: 5 fő
-
Csúcsmagasság: 7470 m
-
Szerkezeti tömeg: 13 400 kg
-
Felszálló tömeg: 25 402 kg
-
Csúcssebesség: 424 km/ó
-
Kapacitás: 36-40 utas vagy 33 hordágy + 4 kísérő vagy 4536 kg teher
-
Hajtómű: 2 db Pratt & Whitney R2800-51 Double Wasp; 2000 LE