A repülőgép története önmagában is érdekes. Amikor az USA belépett a világháborúba, a P-26 vadászgépeket már nem használták a légierő harcoló századainál, mégis ennek a típusnak a pilótái rendelkeztek komoly harci tapasztalatokkal, amit Spanyolországban szereztek. Ráadásul ez volt az első amerikai vadászgép, amely megvívta Amerika első világháborús légiharcát, Pearl-Harbornál. A Modell 248 tervezése 1931 közepén indult. Ezután a Boeing cég 111 repülőgép gyártására kapott megrendelést (Modell 266), melyek az USA Légihadtesténél a P-26A jelölést kapták. Valamivel később a megrendelést 136 gépre bővítették, melyek szerkezetébe kisebb változtatásokat eszközöltek. Az első, sorozatban gyártott P-26A vadászgép 1934. január 10-én gördült ki a gyár szerelőcsarnokából; a 111 gépből álló első sorozat utolsó darabja pedig 1934 júniusának végén adták át a hadseregnek. A gyártást a Boeing Modell 281 sorozat 12 darab, exportra szánt vadászgépe zárta. Ebből egy Spanyolországba került 1935-ben, ahol részt vett a spanyol légierő korszerűsítésére kiírt pályázatban, de nem aratott különösebb sikert. A polgárháború kezdetével az egyetlen példány a köztársaságiak kezébe jutott, és a későbbiek során kizárólag amerikai önkéntes pilóták repültek vele.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 7,19 m
-
Magasság: 3,06 m
-
Fesztávolság: 8,52 m
-
Hatótáv: 579 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 8350 m
-
Szerkezeti tömeg: 997 kg (max. felszálló tömeg: 1520 kg)
-
Csúcssebesség: 377 km/ó 1800 méteren
-
Fegyverzet: két darab 12,7-mm-es géppuska, vagy 1 db 12,7-mm-es és 1 db 7,62-mm-es géppuska; 90 kg bombateher
-
Hajtómű: egy 600 Le-s (440 kW) Pratt Whitney R-1340-7 Wasp csillagmotor