„A jelenlegi helyzetet számunkra adott lehetőségnek, nem pedig katasztrófának kell tekinteni." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Douglas A-20 'Havoc' könnyűbombázó

douglas_a-20g_havoc

Az A-20 - az eredetileg Franciaország és az Egyesült Királyság által megvásárolt - DB-7-esnek, illetve Bostonnak nevezett könnyű bombázógép amerikai változata volt. Az amerikaiak 1939 júniusában rendeltek 63 darab A-20-ast - ebből alakították ki a P-70 éjszakai vadászgépet - és az 1941-ben szolgálatba állított 143 darab A-20A-t, feltöltős és normál szívótérnyomású motorokkal. Ezt követte a DB- 7A-nak megfelelő A-20B 999 gépes sorozata; majd 948 darab A-20C, brit felszereléssel és 17 gépes sorozat az A-20E-ből, az A-20A-nak az A-20B motorjaival felszerelt változatából. 2850 darabot gyártottak az A-20G támadó-bombázó repülőgépből, nem üvegezett orral és lényegesen megerősített, előretüzelő fegyverzettel. A 412 darab A-20H repülőgépnek erősebb motorja volt. 450 készült el az A-20G-ből fejlesztett A-20J-ből, illetve 413 az A-20H módosításából, az A-20K-ból; mindkét altípus rácskeret nélkül üvegezett orral. Az F-3 változat fényképező-feldentő repülőgép volt. A sokoldalú gépet a II. világháború folyamán valamennyi szövetséges hatalom légiereje használta, harcászati bombázó, alacsonyan támadó felderítő és éjszakai vadászként. Különböző változataiból 1938-1944 között 7385 darab készült, ebből 3125-öt a Szovjetuniónak szállítottak.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 14,63 m

  • Magasság: 5,36 m

  • Fesztávolság: 18,69 m

  • Hatótáv: 3382 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 7225 m

  • Szerkezeti tömeg: 7708 kg (szokásos felszállótömeg: 10 964 kg)

  • Csúcssebesség: 546 km/ó, emelkedőképesség 3050 m-re 8 p 48 mp alatt

  • Fegyverzet: hat 0,5 hüvelykes mereven beépített előretüzelő géppuska, két 0,5 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején lévő toronyban, egy 0,5 hüvelykes géppuska a törzs alatti állásban és 1814 kg-os bombateher

  • Motor: két 1700 Le-s Wright R-2600-23 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább