Az észak-afrikai harcok folyamán igen hamar kiderült, hogy az elődtípus, a FIAT M 13/40 teljes mértékben alkalmatlan az angol páncélosok elleni küzdelemre. Páncélzata és fegyverzete súlyosan elégetelennek bizonyult, de az egész szerkezet leggyengébb része a hajtómű volt, mely egyáltalán nem felelt meg a sivatagi hadszintér követelményeinek. Az olasz hadiüzemek ezért 1940-ben átálltak a FIAT M14/41-es gyártására, amely ugyan majdnem teljes egészében megegyezett az M13/40-el, de már 145 Le-s SPA15 TM41-es motorral volt szerelve, amelynek szellőztetőrendszerét a sivatagi viszonyoknak megfelelően alakították ki, így például homok- és porszűrővel látták el. Összesen 1103 darab készült a típusból, 1942 végén álltak le a gyártásával, és tértek át az M-sorozat legutolsó darabját jelentő M15/42-re.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hosszúság: 4,94 m
-
Szélesség: 2,20 m
-
Magasság: 2,40 m
-
Súly: 14 500 kg
-
Legénység: 4 fő
-
Fegyverzet: 1 db 47 mm-es Fiat 47/32 M35 ágyú, 4 db 6,5 mm-es Breda MG30 géppuska
-
Motor: egy 145 Le-s Fiat SPA15 TM41 diesel-motor
-
Sebesség: 32 km/h (úton)
-
Hatótávolság: 200 km
-
Páncélzat: 6-42 mm