Dr. Sanger, a kísérletezés első éveiben, a rakétahajtóművekkel dolgozott csapatával. 1941 tavaszán a projekt már előrehaladott állapotban volt. A kutatók már a hajtóművek megépítésére és tesztelésére készültek. De, sajnos a Barbarossa-hadművelet megindításával áthelyezték a tudósokat és HWA a páncélosok és repülők fejlesztésére és gyártására csoportosult át. Dr. Sanger egy időre „eltűnt" a nyilvánosság elől. Majd a Skoda-Kauba Sk P.14 rakétavadászgép hajtóművének tervezésében vett részt. Az ezüstmadár mindörökre terv maradt. Viszont, egy bevetéssel megadásra kényszeríthették volna az USA-t.
Adatok (méret)
- Üres tömeg: 10 t
- Üzemanyaggal töltve: 103 (!) t
- Hossz: 30 m
- Szárnyfesztáv: 15 m
-
A hagyományos kifutópálya helyett egy 3 km-es sínről indították volna.
-
A felszállást startrakéták segítették volna. Ezek 600 tonnás gigászi erejüket 11 másodperc alatt adták le.
-
30 fokos emelkedésben érte volna el az 1500 méteres magasságot, és az 1851 km/h-s sebességet. Majd 8 perc alatt elégett volna a gép 90 tonna üzemanyaga.
- Ezalatt 145 km magasságba emelkedne és elérné a 22100 km/h-t
Adatok (meghajtás)
- Indítás: sínről 3 km
-
Segédrakéták: 11 másodperces működés, 600 t tolóerő
-
Saját hajtómű: indítás 1500 m
-
Indítási sebesség: 1851 km/h
-
Üzemanyag fogyasztás: 90 tonna/8 perc
- Sebesség: 22100 km/h
-
Magasság: 145 km
-
A bevetésen a pilóta egy szűkös kabinban megkerülte volna a földet és leszállt volna Németországban. Közben kioldotta volna a nácik „piszkos" atombombáját.
-
A szakemberek nem helyeztek el fegyverzetet a nagy repülési magasság miatt, viszont nem gondolták, hogy a bevetés után a gép elégett volna a légkörben.
Írta: Basternák Márk