Németországban 1944 nyarán kezdődött meg a Schwertwal (Kardszárnyú delfin) tervezése, amelyből egyetlen példány készült el. Itt visszatértek a torpedóformához, a járművet a Walter Művek tervezte és építette. 1945 elején került olyan állapotba, hogy megkezdhették próbajáratait, mégpedig a Bossau melletti Plöner-tavon, de a front közeledtére parancsot kaptak elsüllyesztésére. Később az angolok kiemelték, majd miután ez a búvárnaszád nem érdekelte őket, Kielbe vitték, ahol szétdarabolták. Pedig ez a kétszemélyes és két torpedóval felszerelhető búvárnaszád már feltűnően nagy sebességre volt képes a víz alatt: 500 lóerős Walter-motorja 22 csomó sebességgel vitte. A felszínen elérte a 26 csomót is. Vízkiszorítása 13,2 tonna, hossza 11,3 m, szélessége pedig 2,4 m volt. Akciórádiusza a felszínen, 15 csomó mellett 108 mérföld, alámerülve 22 csomóval haladva 27 mérföld volt.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1944/1945 (?)
-
Méretek: hossz 11,3 m; szélesség 2,4 m
-
Vízkiszorítás: 13,2 tonna
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: két G7e típusú torpedó
-
Merülési mélység: 100 m
-
Meghajtás: egy 500 LE-s Walter-motor
-
Hatótávolság: 195 km (15 csomó sebességgel)
-
Teljesítmény: max. sebessége felszínen 26 csomó; lemerülve 22 csomó