A helikopter történetében az első, hitelesen dokumentált, valóban stabil (megismételhető) repülést 1937-ben a német Heinrich Focke által tervezett Focke-Wulf Fw 61 típus hajtotta végre. Németor- szágban, a Bréma melletti Neuenlander Feldről 1937. június 26-án szállt fel először a Focke Fw 61-es típusjelzésű, egészen új konstrukciójú repülőszerkezet, amely mérföldkövet jelentett a repülésben, és elindította a helikopterek sikertörténetét. A gép berepülőpilótája, Ewald Rohlfs, később pedig Hanna Reitsch pilótanő számos világrekordot állított fel az FW 61-es helikopterrel. Ebben az időszakban Németország leghíresebb női pilótája a legendásan kis termetű Hanna Reitsch (1912–1979) volt. Ber- linben, a Deuschland Halléban ő mutatta be a Focke Fw 61 helikoptert zárt térben. Szintén a nevéhez fűződik az a kétségtelen repülőbravúr, hogy 1945 áprilisában berepült a már körülzárt Berlinbe, majd sikeresen ki is repült onnan. (Ez a közelmúltban a mozikban vetített A bukás. Hitler utolsó napjai című filmben is látható volt.)
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 7,3 m; magasság 2,65 m; rotorátmérő 7,0 m
-
Súly: 800 kg (üresen); 960 kg (harckészen)
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Motor: egy 160 LE-s (119 kW) Bramo Sh 14A héthengeres benzinmotor
-
Hatótávolság: 230 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 112 km/h; csúcsmagasság 2620 m