„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Focke-Achgelis Fa-269 függőlegesen felszálló repülőgép

1943-ra nyilvánvalóvá vált a német hadvezetés számára, hogy a már lefolytatott kísérletek során felmerült problémák miatt a helikopterfejlesztés nem kecsegtet gyorsan elérhető, a Luftwaffe számára is alkalmazható eredményekkel, így a légcsavaros, függőlegesen felszálló harci gépekkel kapcsolatos kutatások új irányt vettek. Egyes mérnökök érdeklődése fokozatosan a helikopter és a repülőgép karakterisztikáját ötvöző, mindkét típus előnyös tulajdonságait egyesítő konstrukciók felé fordult, amelyek egyaránt képesek helyből felszállni, illetve a levegőbe emelkedés után nagy sebességgel repülni. Az első ilyen típusok közé tartozott a Focke Achgelis Fa 269, amely mozgatható állásszögű légcsavarjait két darab Daimler-Benz DB 601 soros motor hajtotta meg. A gépet a tervezés során magas futóművel látták el, ami azért volt nélkülözhetetlen, mert a motorokat tartalmazó gondolákat felszálláskor a szárnyak alá fordította a pilóta, majd a gép felemelése után az addig földfelszínnel párhuzamos légcsavarokat kilencven fokkal hátrafordította, így azok a továbbiakban tolólégcsavarokként működtek. A gép felemeléséhez szükséges felhajtóerőt a hagyományos motorok által mozgatott nagyméretű, egyenként két méteres légcsavartollak biztosították. A Fa 269 sosem épült meg, mindössze a tervasztalig jutott az ambiciózus mérnöki elképzelés, de annyi nyilvánvalóvá vált, hogy sem a rendelkezesre álló motorok, sem a légcsavarokat mozgató mechanika, sem a váltómű nem teszi lehetővé a működőképes és üzembiztos prototípus megépítését. Így a projekt sosem tudta kivívni az OKL támogatását, a Fa 269 még a prototípus stádiumáig sem jutott el.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek - fesztáv 10,03 m; hossz 8,63 m

  • Személyzet: 1 fő

  • Fegyverzet: két 30 mm-es MK 108 gépágyú

  • Motor: két Daimler-Benz DB 601 soros motor

  • Teljesítmény: max. sebessége 570 km/h

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább