„Az egyetlen dolog, amitől félnünk kell, az maga a félelem." - Franklin D. Roosevelt

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Focke-Achgelis Fa-223 Drache szállítóhelikopter

A Fa-61 kifejlesztése után mérvadó körökben elterjedt az a nézet, miszerint egy helikopternek képesnek kell lennie 700 kg teher elszállítására, hogy hasznos legyen. Ez okból 1938-ban elkezdték egy jelentősen nagyobb helikopter építését. A Fa-223 felépítésében megegyezett a Fa-61-gyel és ugyancsak két, a konzolokon egymás mellett elhelyezett rotorral rendelkezett. A Fa-223 fejlesztéséhez a két Fa-61 egyikét átalakították repülő laboratóriummá. A Fa-223 prototípusa 1939 augusztusában hagyta el a szerelőcsarnokot és 1940 augusztusában - igaz, csak kötötten - fel is szállt. A próbák alatt többek között a rotorlapátok veszélyes "nyugtalanságára" is fény derült. A végső próbarepülések során a felhajtóerő, a légellenállás és a forgatónyomaték számos kérdésére a szélcsatorna hiánya miatt lebegőrepüléssel kellett választ találni. 1942 elejére a típus teljesen szériaérett volt, és egy száz gépről szóló szerződés lett aláírva. A háborús események és a folyamatos bombázások miatt azonban csak 20 gép készült el a háború végéig és ezekből is csak 10 repült. A két gép közül, amelyik a háború után még repülőképes állapotban volt, egy szétszerelve az USA-ba került, míg a másik elsőként a helikopterek között a La Manche csatorna fölött Angliába repült. A Fa-223 jó repülési jellemzőkkel rendelkezett és statikailag, illetve dinamikailag a kereszttengely kivételével minden tengely körül teljesen stabil volt. A repülési próbákhoz tartoztak a 21 m/s-os szélben való repülések és egy átfogó hegyi próbatétel is a Karwendel-hegységben.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Típus: egymotoros szállítóhelikopter

  • Méretek: hossz 12,24 m; magasság: 4,35 m

  • Súly: 3180 kg (üresen); 4430 kg (harckészen)

  • Személyzet: két egymás melletti pilótaülés a teljesen üvegezett orrban, emögött a főkabin négy további ülés, vagy megfelelő mennyiségű teher számára

  • Fegyverzet: egy MG 15 géppuska az orrban

  • Motor: egy 1000 LE-s (746 kW) kilenchengeres BMW-Bramo 323 Q-3 léghűtéses csillagmotor

  • Rotorrendszer: két 12 m átmérőjű, háromlapátú, ellentétesen forgó, egymás mellett elhelyezett rotor

  • Hatótávolság: 700 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 175 km/h; csúcsmagasság 2400 m

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább