1944 novemberében elkezdődött a gyártás előkészítése, amely a háborús helyzet és a nyersanyagszállítások miatt akadozva haladt. Az első berepülések időpontjaként az iroda 1945 júliusát jelölte ki. Április, 29-re, mikor az Oberammergauban található gyárat elfoglalták az amerikai csapatok, a prototípus már 80 százalékban készen állt. A Me P.1101 V1-et augusztus során az amerikai hadvezetés a Buffaloban található Bell Aircraft Company telepére szállíttatta, ahol átalakították a gép fegyverze- tét, és az eredeti hajtóművet egy Allison J35 típusra cserélték. A Bell cég számos berepülés hajtott végre az általuk továbbfejlesztett Me P.1101 V' vadásszal. A német konstrukció később az X-5 program, majd a koreai háború legjobb amerikai vadászgépének, az F-86-nak az alapját képezte. A világ egyik legérdekesebb prototípusa mélyen méltatlan véget ért: az '50-es évek elején az egyetlen létező példányt az amerikaiak múzeumi elhelyezés helyett egyszerűen az ócskavastelepre hajították.
TECHNIKAI ADATOK
-
Méretek: fesztáv 8,08 m; hossz 8,83 m
-
Súly: max. 4064 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két 30 mm-es MK 108 gépágyú és 500 kg bombateher
-
Hajtómű: egy 8,8 kN tolóerejű Jumo 004 B-1 sugárhajtómű (V1 prototípus)
-
Hatótávolság: 1500 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 980 km/h