Az amerikai hadvezetés a V2 jelzésű darabot elszállítatta, majd az Egyesült Allamokban befejezték az ígéretes repülőgép egyetlen megmaradt prototípusának az építési munkálatait. 1946 során számos tesztrepülést hajtottak végre a bombázóval, de az balesetet szenvedett és lezuhant. Az előrenyilazott szárnyú, nagy teljesítményű repülőgép koncepciója ezek után évtizedekig tartó álomba merült. Az amerikai Grumman gyár a hetvenes években kezdett hozzá a hasonló felépítésű X-29A megalkotásához, és csak majd tíz év megfeszített munka árán tudott egy biztonságosan repülhető konstrukciót előállítani, amelynek kormányzását a pilóta egy nagy teljesítményű számítógép segítségével végezte. A Ju 287 előrenyilazott szárnyú bombázógép kudarcát az okozta, hogy a tervezését végező mérnökök fantáziadús ötlete harminc évvel megelőzte a kor technikai színvonalát.
TECHNIKAI ADATOK
-
Méretek: fesztáv 20,17 m; hossz 18,28 m; magasság 6,02 (futóművel)
-
Súly: 19 912 kg
-
Személyzet: 3 fő
-
Fegyverzet: két 13 mm-es MG 131 géppuska toronyba telepítve, és 4000 kg bombateher
-
Motor: négy 8,8 kN tolóerejű Jumo 004 B-1 sugárhajtómű (V1 prototípus)
-
Hatótávolság: 1570 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 814 km/h