Kellett KD-1 autogiro
Az Egyesült Államokban 1929-ben megalakították a Kellett Autogiro Corporation-t és a Cierva gépek sikerét látva megvásárolták annak licencét. 1934-ben jelent meg a cég első gépe a K-2, majd követte a kétüléses KD-1. A gép felkeltette a hadsereg érdeklődését is és beszereztek belőle 15 dara- bot. A sors iróniája, hogy a gép nem az Egyesült Államok hadseregében futott be nagy karriert, hanem a császári Japán hadseregben. A japán kormány 1939-ben vásárolt egy KD-1A gépet, melyet azonnal átadott egy japán cégnek továbbfejlesztés céljából. Kayaba Ka-1 típusnévvel és egy 240 LE- s, német motorral kezdték el a sorozatgyártást 1941-től.
TECHNIKAI ADATOK
-
Méretek: rotorátmérő 11,40 m; hossz 8,79 m; magasság 3,48 m
-
Súly: 1020 kg (üresen); 1500 kg (harckészen)
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Motor: egy 225 LE-s Jacobs L-4MA benzinmotor
-
Hatótávolság: 300 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 190 km/h; csúcsmagasság 3800 m