A VIIC/41 típus a sikeres VIIC típus kissé módosított változata, de motorja és fegyverzete nem változott. A különbség a megerősített nyomásálló testen és a könnyebb motoron figyelhető meg. A nyomásálló test megerősítéséhez felhasznált acéltöbblet tömegének ellensúlyozása miatt a motort könnyebbé tették, ami miatt végül a VIIC/41 típus könnyebbé vált mint elődje. Összesen 91 darab készült ebből a típusból. Az U–1271 utáni példányokból hiányzott az aknák telepítésének lehetősége. A típus javított változata a VIIC/42. Mára mindössze egy darab VIIC/41 típusú tengeralattjáró maradt fenn, az U–995. A hajót a Kiel-től északra található Laboe-ben állították ki, mint az egyetlen még létező VII típusú U-bootot.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízkiszorítás (tonna): 769 (felszínen), 871 (lemerülve), 1070 (harcrakészen)
-
Hossz (m): 67,10
-
Szélesség (m): 6,20
-
Merülés: 4,74 m
-
Magasság: 9,60 m
-
Teljesítmény (LE): 3200 (felszínen), 750 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 17,7 (felszínen), 7,6 (lemerülve)
-
Hatótávolság (mérföld / csomó): 8500/10 (felszínen), 80/4 (lemerülve)
-
Torpedó: 14 db 4/1 (orr / far-cső)
-
Akna: 26 TMA
-
Fedélzeti ágyú:
-
Személyzet: 44-52 fő
-
Max merülés: kb. 250 m