U-Boat VIIB
Igen hamar fény derült a VIIA típus több hátrányára (csekély
üzemanyag-tartalék, ezáltal rövid hatótávolság). Ennek kiküszöbölésére
a VIIB
már kiegészítő külső tartállyal 33 tonna üzemanyag-többletet tudott
magával vinni, ezáltal 2500 mérfölddel meghosszabbítva a
hatótávolságot. A hajótest az A-variánshoz képest 2,1 méterrel volt
hosszabb, és a merüléshez beépített tartályok méreteit is megnövelték.
Ezen kívül némileg gyorsabb gépeket kapott, mint a VIIA, ezzel is
növelve a hajó fürgeségét. Fegyverzete is változott a VIIA-hoz képest,
5 torpedóvető-csövet építettek be, négyet az orrba, egyet pedig a
hajófarba. A típus legkomolyabb tervezési hiányossága a levegőztető
nyílások
elégtelen száma és nem megfelelő elhelyezése volt, amelyet különböző
külső levegőztető berendezés (Schnorchel) segítségével igyekeztek
pótolni, mérsékelt sikerrel - így a hajó ezen rendszerét a VIIC osztály
típusain már jelentősen átalakították. A II. világháború során összesen
24 példány épült a típusból. A VIIB típussal olyan híres parancsnokok
harcoltak, mint Kretschmer (U-99), Prien (U-47) és Schepke (U-100).
TECHNIKAI ADATOK
-
Vízkiszorítás (tonna): 753 (felszínen), 857 (lemerülve), 1040 (harcra készen)
-
Hossz: 66,50 m
-
Szélesség: 6,16 m
-
Merülés: 4,74 m
- Magasság: 9,50 m
-
Teljesítmény (LE): 3200 (felszínen), 750 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 17,8 (felszínen), 8,0 (lemerülve)
-
Hatótávolság (mérföld/csomó): 8700/10 (felszínen), 90/4 (lemerülve)
-
Torpedó: 14 db, 4/1 (orr / far-cső)
-
Akna: 26 TMA
-
Fedélzeti ágyú: 88mm/L45
-
Személyzet: 42-46 fő
-
Max merülés: kb. 220 m